Орієнтовний план проведення

Тижня безпеки дорожнього руху

   

Понеділок

 

Інтегроване заняття: «Транспорт та його роль в житті людини» Ознайомлення дітей з куточком дорожнього руху. Дидактична гра «Знайди автомобіль за описом» Сюжетно – рольова гра «Водій автобуса» Читання твору Т. Александрової «Світлофор Моргайко» Рухлива гра«Кольорові автомобілі» Складання пазлів «Розумні авто» Розміщення інформаційних куточків для батьків.

Вівторок

Заняття: «Правила дорожнього руху» «Ознайомлення з правилами для велосипедистів».. Перегляд мультфільму «Уроки тітоньки Сови. Школа вуличних наук» Сюжетно – рольова гра «Наша вулиця» Рухлива гра«Їзда на велосипеді» Дидактична гра «Розстав усе за правилами» Читання творів Н Кончаловської «Перехід» «Самокат» иставка матеріалів та дидактичних посібників для батьків.

Середа

Інтегроване заняття :«Дорожні знаки відкривай – безпеки азбуку вивчай» Цільова прогулянка «Ось він – пішохідний перехід» Малювання на асфальті «Дорожні знаки» Дидактична гра «Знайди потрібний знак» Рухлива гра «Горобчики й автомобіль» Читання творів В.Паронової «Острівок небезпеки» «Зебра» «Переходимо вулицю» Сюжетно – рольова гра «Подорож селищем»

Четвер

Заняття «Сигнали світлофора» Моделювання проблемних ситуацій «Переходимо вулицю» Сюжетно – рольова гра «Допоможи Їжачкові перейти вулицю» Читання твору «Правила безпеки на дорозі для малят» Дидактична гра «Подорож білочки Проні» Рухлива гра «Стій! Увага! Йди!» Консультація для батьків «Вулиця не любить несподіванок»

П`ятниця

Узагальнюючий день. Інтегроване заняття « Правила дороги знаємо, їх дотримуємося та іншим допомагаємо» Спортивне змагання "Дітей застерігають - біді запобігають". Конкурс дитячого малюнку «Руху правила єдині, всі поважати їх повинні!»

 

 


Бесіда на тему: «Безпека дорожнього руху»

 

Мета: збагачувати знання дітей новою інформацією про дороги і Правила дорожнього руху. Розширювати поняття про дорогу, перехрестя, дорожню розмітку й елементи дороги та пішохідний перехід. Розвивати вміння і навички свідомо дотримуватися Правил дорожнього руху, щоб уникнути травматизму і нещасних випадків. Виховувати повагу до встановлених правил і бажання їх знати та виконувати.

 

Обладнання: малюнки доріг, перехресть, пішохідних переходів; таблиці.

 

Учитель. Колись, ще у сиву давнину, дороги були зовсім не такі, як сьогодні. Вони були витоптані ногами людей і більше нагадували широкі стежки, що слугували шляхами сполучення і засобом пересування з одного місця в інше. Кожна така дорога вела до осель, де жили люди. Згодом люди зрозуміли, що рівна дорога краща, ніж з горбами та ямами, бо по ній легше пересуватися. Тому почали вирівнювати стежки, що ними часто ходили дорослі та діти. Так з’явилися перші дороги. А коли люди приручили коней, винайшли колесо та зробили підводи, щоб їздити на них і вантажі возити, то дороги стали першою необхідністю. Тоді люди зрозуміли, що дорога потрібна рівна і тверда, щоб її не розмивали дощі, а отже, і не ламалися колеса. Згодом вони почали прокладати дороги з твердим покриттям, тобто з каменю, щоб їздити по них було безпечно, щоб не перекинутися самим і не перекинути вантаж. По таких дорогах їхали кіньми, йшли пішки люди. На них не було жодної розмітки і призначалися вони для всіх одразу. Перші дороги були вузькі, проте міцні. Фрагменти деяких перших римських доріг збереглися до наших днів. Тоді не існувало Правил дорожнього руху, тому що в ті часи ще не було машин, автобусів та інших транспортних засобів. А що ж являє собою сучасна дорога?

 

Дорога — це смуга землі, по якій їздять транспортні засоби і ходять люди; штучно створений засіб для пересування, сполучення. Це будь-яка вулиця, провулок, проспект, шосе, естакада по всій ширині, включаючи тротуари, узбіччя, роздільні смуги. Дороги бувають головні і другорядні. Кожна дорога складається з проїжджої частини, по якій рухаються тільки транспортні засоби, і тротуару (узбіччя), по якому ходять пішоходи. Тротуар може прилягати безпосередньо до проїжджої частини, а може відділятися газоном від неї. Тротуари, як правило, є у населених пунктах, тобто у містах і в селах. А от узбіччя — за містом і завжди знаходиться безпосередньо біля проїжджої частини.

 

Дороги бувають такі широкі, що по них можуть їхати машини у декілька рядів в один бік і по декілька рядів у протилежний бік. Тому для кожного ряду машин виділена своя смуга проїжджої частини, а щоб її було видно, то на ній малюють смугу, яка називається роздільною, бо розділяє дорогу на частини.

 

Роздільна смуга — це елемент дороги, поздовжня лінія, яка розділяє суміжні проїжджі частини і не передбачає зупинки транспортних засобів.

 

Дороги можуть зустрічатися і пересікатися, бо нині їх так багато у кожній країні, що без цього просто неможливо. Тому ті місця, де зустрічаються і пересікаються дороги, називаються перехрестями. Це найнебезпечніші ділянки дороги, на яких треба бути досить уважними, щоб не скоїти аварії.

 

Перехрестя — це місце перетину, розгалуження двох і більше доріг. Перехрестя бувають х (ікс-подібні), т (те-подібні), + (хрестоподібні).

 

Широку дорогу, по якій мчать автомобілі на великій швидкості, треба людям переходити, оскільки з обох боків дороги розташовані будинки, школи, магазини, місце роботи. А для цього існують спеціально виділені знаками або дорожньою розміткою частини дороги. І називаються ці частини дороги — пішохідний перехід. Це ділянка проїжджої частини, позначена знаками або розміткою «зебра», по якій здійснюється перехід через дорогу. А щоб люди не потрапили під колеса автомобіля, існують Правила дорожнього руху, які треба знати і завжди їх виконувати, оскільки від уміння дотримуватися їх залежить життя кожного з нас. Та дороги і правила пересування по них не завжди були такими, як сьогодні, і виникли вони не так уже й давно. А змусили людей написати Правила дорожнього руху дорожньо- транспортні пригоди, які почалися відтоді, як люди почали їздити кіньми. З кожним роком візочків, колясок, екіпажів ставало все більше, а їхали вони швидко і як кому заманеться, тому часто почали наїжджати одне на одного і на пішоходів, котрі також рухалися тією самою дорогою. Ніхто нікому не хотів поступатися, а тому часто хтось гинув під копитами коней і під колесами. А коли винайшли автомобіль, то таких прикрих пригод, які закінчувалися каліцтвом або й смертю, ставало все більше. І ніякої гарантії безпеки руху не було, тому правила стали необхідністю. Отак їх і придумали. Домовилися спочатку про те, що рух має бути правостороннім — переважно у країнах Європи. А от в інших, навпаки, — лівосторонній. Зокрема, в Англії він лівосторонній і донині. Згодом у містах зробили для людей тротуари, які відділялися від проїжджої частини, і були вони спочатку дерев’яні. І ходити по них теж домовилися з правого боку, щоб не натикатися один на одного. Тепер люди були у більшій безпеці, бо на тротуар заїжджати було заборонено та й незручно, адже тротуар був вищий від проїжджої частини дороги. І так з кожним роком Правила дорожнього руху вдосконалювалися, щоразу додавалося щось нове. З часом виникла потреба навчати їх дітей ще змалку, щоб бути в безпеці, бо сьогодні швидкість транспортних засобів надзвичайно зросла. Як бачимо, Правила дорожнього руху обов’язкові для виконання, і кожен має знати їх та виконувати, щоб зберегти не лише своє життя і здоров’я, а й інших людей. А зараз послухайте цікаву історію.

 

Пес Бровко — Казка про правила дорожнього руху

 

Це треба знати...

Дорога — це завжди небезпека.

Край тротуару — бордюр. Це низький бар’єр, що відокремлює проїжджу частину дороги або вулиці від узбіч, тротуарів.

Дорогу треба переходити лише у спеціально відведеному місці — на переходах.

Якщо на вулиці немає пішохідного переходу, то переходити її треба лише тоді, коли поблизу немає машин.

Не можна перебігати дорогу перед транспортом, який рухається.

Найнебезпечніша ділянка дороги — це перехрестя.

Для пішоходів існує тротуар — пішохідна доріжка (з кам’яних плит, цегли, асфальту і т. ін.) з боків вулиці, площі, трохи вища порівняно з проїжджою частиною. По тротуару люди повинні рухатися праворуч.

Рух у нас — правосторонній.

 

Загадки

 

Лежить Гася — простяглася, а як встане — то й неба дістане. (Дорога)

 

Стоїть верба серед села, розпустила гілля на кожне подвір’я. (Дорога)

 

Питання для повторення

Що таке дорога?

З яких частин вона складається?

З якого боку рухаються транспортні засоби?

Як повинні рухатися пішоходи по тротуару?

Де можна переходити дорогу?

Яку роль виконує роздільна смуга?

Чому треба знати і виконувати Правила дорожнього руху?


Бесіда про правила дорожнього руху

Метарозширити поняття дітей про правила безпечної поведінки на вулицях і дорогах. Розвивати увагу дітей, уміння переходити дорогу, правильно ходити по тротуарах у різну погоду. Виховувати бажання бути в безпеці на дорогах.

Обладнаннямалюнки, таблиці.

Хід бесіди

УченицяДля чого правила учить?

Для чого їх нам знати?

УченьА щоб в безпеці завжди жить,

В біду не потрапляти.

Бо на дорогах тих пригод —

Не можна всі злічити.

Звільни себе від перешкод

І буде легше жити.

А перешкода — незнання.

Це завжди заважає.

Іти по світу навмання

Погано. Кожен знає.

Учитель. Тому ми будемо наполегливо вивчати Правила дорожнього руху, щоб уберегти себе від небезпеки. А правил тут не так і багато, лише є обов’язкова вимога до кожного з вас — всі, без винятку, повинні чітко виконувати їх.

А чому так категорично? Відповім вам на це так. От у школі вам задали вивчити правило. Ви не відразу сіли його вчити. Минув день, другий… А про правило ви вже й забули. У школі згадали, але подумали, що «пронесе». А на уроці учитель запитав вас це правило… Ви червонієте, бо соромно, що діти знають, а ви — ні. Але таку прикру помилку ви можете виправити, якщо завтра вивчите і розкажете це злощасне правило. Ну, поставить вам учитель одиницю, вам соромно і вдома може тато чи мама наказати і перед друзями ніяково, але все це можна виправити…

А от коли ви не вивчили Правил дорожнього руху або не захотіли їх виконувати, то робите ви в даному разі величезну помилку, бо вас може спіткати страшна біда. Яка саме? Не прикра одиниця, ні! Біда буває страшною, коли людину збиває машина. Вона може втратити руку чи ногу, одержати страшні розриви тканин і внутрішніх органів, струс мозку і ще безліч болючих травм, від яких може залишитися калікою на все життя або й померти.

Чи доводилося комусь із вас бачити людину після ДТП? Вона страждає від нестерпного болю, від свого каліцтва і неповноцінності, а найстрашніше, коли така людина залишається прикутою до ліжка. Тому треба завжди пам’ятати про це і робити відповідні висновки: Правила треба знати і виконувати — це найголовніше і найважливіше для вашого життя і здоров’я.

Це треба знати…

  • У нашій країні правосторонній рух. Тому автомобілі рухаються з правого боку по проїжджій частині. А пішоходи також дотримуються правої сторони на тротуарі.
  • На проїжджій частині людям стояти і розмовляти, ходити і кататися на роликах та інших спортивних знаряддях заборонено.
  • Дітям до 14 років на проїжджу частину на велосипедах виїжджати суворо заборонено.
  • Влаштовувати ігри на дорозі категорично забороняється, бо діти, які біжать за м’ячем, нічого іншого не помічають і досить часто потрапляють під колеса.
  • Переходити дорогу треба лише у встановленому місці — на переходах. Якщо таких нема, то треба стежити за дорогою і переходити лише тоді, коли поблизу нема транспортних засобів, а також слідкувати за світловими сигналами повороту, що їх подають машини.
  • На залізничних коліях не можна гратися і ходити по них — це небезпечно.
  • Треба пам’ятати про обов’язки пасажира, коли ви знаходитесь у громадському транспорті.
  • Ніколи не перебігай дорогу! Це дуже небезпечно, бо ти можеш перечепитися, спіткнутись або послизнутись і впасти, а тим часом швидко наближається автомобіль, який не може відразу зупинитися.
  • Навіть на відведених місцях для переходу ніколи не метушись і не біжи, а спочатку добре подивися, чи всі транспортні засоби зупинились, бо і водії бувають різні: один безпечний, а другий втомлений і увага у нього притупилась, інший не роздивився світло світлофора і продовжує їхати, а ще інший хоче швидше проскочити, бо поспішає.
  • Ніколи не переходь дорогу по проїжджій частині, якщо є підземний перехід.
  • Він для того й існує, щоб вільно рухався транспорт, а пішоходи йому не заважали. Підземний перехід для людей досить зручний і безпечний.
  • На деяких дорогах є споруда у вигляді моста для підняття вгору шляхів сполучення, для переходу чи переїзду через залізниці і т. ін. Це — естакада.
  • Ніколи не показуй свого «геройства», перебігаючи дорогу перед транспортом, який рухається. Це може для тебе трагічно закінчитися.
  • Найголовніше при переході дороги — це твоя зосереджена увага!

А от іще правила для учнів, які вирішили піти на екскурсію. Тут усі повинні рухатися «синхронно». Уявіть собі, що цілий клас веде вчитель, а діти йдуть, як їм заманеться: один летить уперед, а інші відстають, хтось кричить, інший голову задер і налетів на стовп. «Один — в ліс, другий — по дрова» — так каже про таких дітей народна мудрість. І вчителеві соромно, що діти не вміють поводитися. Щоб цього не сталося, то треба йти парами, на один крок одне від одного, щоб на тротуарі ви могли вільно розминутися з людьми, котрі йдуть вам назустріч. Не можна вириватися вперед і відставати, відходити без дозволу вбік, голосно розмовляти, бо нікого не цікавлять ваші розмови.

Коли дорога мокра і слизька, також треба правильно ходити. Ніколи не можна йти по бордюрах, бо вони слизькі, ви можете посковзнутися і ненароком потрапити під колеса. І якщо тротуар слизький, то не можна в сніжну чи морозну пору розганятись і їхати, бо ви можете не лише самі впасти, але й збити перехожих. А коли на тротуарах є калюжі від дощу, то їх треба обминати, щоб не забруднити ані себе, ані інших людей. Отже, треба вчитися жити серед людей, щоб ні собі, ні іншим не приносити неприємності. Це не лише правила поведінки на дорозі, а й правила культури.

Що ж, час для казки настав…

(Пригоди Кози, що правил дорожнього руху не вчила ~ Казка про правила дорожнього руху)

Питання для повторення

  • Як треба переходити дорогу?
  • Для чого потрібно вивчати Правила дорожнього руху?
  • Як потрібно рухатися вздовж тротуару?
  • Як поводитися в салоні громадського транспорту?
  • Як правильно сідати в автобус, тролейбус та інший транспорт і виходити з нього?
  • Як обходити транспорт, з якого ти вийшов, щоб перейти на інший бік дороги?
  • Як рухатися групами вздовж тротуару?
  • Як іти, коли тротуар слизький, мокрий?

Є один секрет, який ти мусиш знати! Якщо ти вийшов за місто (а там немає тротуарів), то рухатися треба узбіччям назустріч транспорту, щоб бачити його і зійти на бік у разі потреби.

Загадки

Прив’язаний за вусики знайомий жук повзе,

А в череві великому той жук людей везе. (Тролейбус)

По вулицях хатинки малесенькі біжать.

Щоднини пасажири у тих хатках сидять. {Автомобілі)


Підсумкове заняття з правил дорожнього руху
«Ми в безпеці»

 

Мета: Формувати уявлення дітей про правила дорожнього руху, світлофори, дорожні знаки

Завдання:

1. Закріпити знання дітей про те, що дорогу потрібно переходити по пішохідному переходу, знання сигналів світлофора;

2. Закріпити знання дітей про дорожніх знаках:

- вказівними («Пішохідний перехід»),

- забороняють («Рух пішоходів заборонено»).

3. Виховувати культуру поведінки на вулиці;

4. Сприяти виникненню бажання допомагати іншим та ділитися з ними своїми знаннями.

Обладнання: плюшевий заєць; обідки з сигналами світлофора; смужки чорного і коричневого кольору; картинки машини, пішоходи; дорожні знаки «Пішохідний перехід», «Рух пішоходів заборонено»; мультфільм; прапори червоного, жовтого і зеленого кольорів.

Попередня робота: дидактичні ігри «Назви види транспорту», «Вгадай який знак», «Вгадай транспорт», «Відремонтуй світлофор», «Якою буває транспорт», «Четвертий зайвий» (транспорт); рухливі ігри: «Горобчики та автомобіль», «Трамвай», «Стоп - йдіть», «Світлофор», «Червоний, жовтий, зелений»; розфарбовування дорожніх знаків; бесіди «Правила дорожнього руху», «Поведінка на дорозі та у транспорті»; ліплення: Машина біля світлофора; малювання: Світлофор; ігри з макетом міста; читання оповідань С.Волкова «Про правила дорожнього руху», Б.Житкова «Світлофор», колективна робота «Світлофор і його компанія»; сюжетно-рольові ігри «Шофери», «Пішоходи і водії», «Вулиця».

 

Хід заняття

Вихователь: Ой, хлопці, послухайте, хтось до нас біжить, дуже поспішає (вбігає Зайчик-побігайчик з переляканими очима і важко дихає). Що сталося, зайчик-побігайчик?

Зайчик-побігайчик: Я вирішив до вас гості прийти. Вийшов з лісу, а тут стільки машин. Біг по дорозі, але трохи не потрапив у велику біду. А ще побачив трехглазого звіра. У нього очі моргали то одним кольором, то іншим. Я такого звіра ніколи не бачив і дуже злякався. Ледве до вас дійшов. Хлопці, розкажіть будь ласка, як ви ходите по вулицях! А ви бачили такого звіра?

Вихователь: Зайчик, ти що, прямо по дорозі втік?

Зайчик: Звичайно ж по дорозі! А де треба було бігти?

Вихователь: Ось в чому справа! Ми з хлопцями спробуємо тобі допомогти! Наші діти ще не ходять одні по вулицях, але, думаю, що вони знають, як тобі допомогти. Хлопці, допоможемо нашому Зайчику вивчити правила дорожнього руху?

Діти: Так!

Вихователь: Зараз ми з вами змоделюємо дорогу на фланелеграфе. Ось тут, в коробці, усі частини дороги. Андрій, знайди нам дорогу і постав її на фланелеграф (Андрій знаходить широку чорну дорогу і викладає її на фланелеграф). Ось, Зайчик, це дорога, по ній їздять машини. Ходити по ній не можна!

Зайчик: Як це можна, а де тоді ви ходите?

Вихователь: Люди - пішоходи ходять по тротуарах. Соня, знайти в коробочці тротуари і виклади їх на фланелеграф (Соня знаходить 2 сірі вузькі смужки і викладає їх по обидві сторони дороги).

Зайчик: я все зрозумів, значить мені треба йти по тротуару. Але на дорозі є ще цей страшний звір.

Вихователь: Та це ми з хлопцями пояснимо. Я думаю, що вони знають того, хто тебе так налякав. Хлопці, послухайте загадку:

У нього три ока,
Він не дивиться всіма одразу:
Два будь-яких вічка прищурит,
А один не спить, чергує.
Він очима каже:
«Можна їхати!», «Шлях закритий!»,
Іль «Увага! Стривай!».
Хто ж цей постової?

Діти: Світлофор

Вихователь: А чому ви так вирішили? (відповіді дітей) А в загадці про яких очах йдеться? (відповіді дітей). Діти розкажіть Зайчику що таке світлофор. (діти розповідають вірші про сигнали світлофора, на голові у них обідки з відповідними сигналами).

Дитина з червоним сигналом світлофора:

Червоний очей його відкрився,
Значить, хоче він сказати:
Як би ти не квапився,
Повинен ти зараз стояти!

Дитина з жовтим сигналом світлофора:

Ось блимає жовтим оком.
Приготуйся, говорить!
Як закрию цей - разом
Буде третє око відкритий.

Дитина із зеленим сигналом світлофора:

Третій очей горить зеленим,
Всі машини стали в ряд.
Можемо ми йти, Аліса,
Мама з татом кажуть.

Зайчик: Ой-ой-ой! Як же ви запам'ятовуєте всі кольори? Я їх ніколи не запам'ятаю!

Вихователь: Не хвилюйся, Зайчик, ми зараз пограємо в гру «Світлофор», а ти уважно слухай. Потім тобі легко буде запам'ятати сигнали світлофора. Давайте, хлопці станемо в коло і пограємо. Я буду показувати прапорці з різними квітами. Якщо я покажу прапор із зеленим кольором, то ми йдемо по колу, якщо жовтий - стоїмо, а якщо червоний - присідаємо.

Гра «Світлофор».

Вихователь: Бачиш, Зайчик-побегйчик, світлофора не треба боятися, він наш головний помічник на дорозі! А ти запам'ятав на який сигнал світлофора можна переходити дорогу?

Зайчик-побігайчик: Так, тепер я зможу правильно перейти дорогу.

Вихователь: Щоб наші знання про світлофорі закріпити, ми подивимося мультфільм.

Мультфільм «Смішарики. Абетка безпеки. Світлофор».

Вихователь: А тепер трошки відпочинемо

Очі міцно закриваємо

Дружно до п'яти вважаємо

Відкриваємо, поморгаем,

І продовжуємо працювати

Вихователь: Ще на дорозі зустрічаються не тільки світлофор, але і різні дорожні знаки (демонструє знак «Пішохідний перехід»).

Пішохід, пішохід,

Пам'ятай ти про перехід.

Знай, що тільки перехід

Від біди тебе врятує.

Що ви бачите на цьому знаку?

Діти: Йде людина.

Вихователь: Якого він кольору?

Діти: Синього, блакитного.

Вихователь: Як цей знак називається?

Діти: Пішохідний перехід.

Вихователь: Подивіться на цей знак (демонструє знак «Рух пішоходів заборонено»).

Якщо бачить пішохід

Знак в червоному кружечку,

Чоловічок не йде -

Рухатися небезпечно.

А якого кольору цей знак і що ви бачите на ньому?

Діти: Знак червоний, чоловічок перекреслений.

Вихователь: Правильно, червоний колір попереджає нас про небезпеку, а перекреслений людина говорить про те, що йти не можна. Як цей знак називається?

Діти: «Рух пішоходів заборонено»

Зайчик-побігайчик: Скільки всього потрібно запам'ятати...

Вихователь: Щоб Зайчику все засвоїти, давайте пограємо в гру «Стій - іди». Якщо я покажу знак «Пішохідний перехід», то вышагаете на місці. Коли покажу дорожній знак «Рух пішоходів заборонено», то ви стоїте. Уважно слідкуйте за мною.

Гра «Стій - іди».

Зайчик-побігайчик: Мені все тепер зрозуміло! Спасибі вам, хлопці, що допомогли мені.

Вихователь: Молодці, хлопці! Але ви ще маленькі і повинні ходити по вулиці тільки з мамою і татом. Будьте, хлопці, уважні на вулиці і ніколи не порушуйте правила дорожнього руху. І наш зайчик-побігайчик не буде гуляти по вулиці, щоб не потрапити в яку-небудь неприємність.

Хлопці, вам сподобався урок? Що запам'яталося найбільше? Які завдання здалися вам важкими? (Короткий опитування по заняттю.)

 


Конспект заняття Абетка дорожнього руху.

Мета: Розширити знання дітей про вулицю та дорогу. Вчити дітей розрізняти дорожні знаки ; уважно слухати дорослого та свого товариша; відповідати на запитання. В іграх учити діяти відповідно правил, діяти за сигналом. Закріпити знання дітей про значення світлофора, правила дорожнього руху. Розвивати навички зв’язного мовлення, увагу,пам'ять, мислення. Виховувати в дітей почуття відповідальності, бути уважним, спостережливим, обачним; виховувати бережливе ставлення до свого життя.
 Хід заняття:
(Вихователь )
                      Доброго ранку дівчатка й хлоп’ята
                      І чорняві кароокі, і біляві синьоокі
                      І кмітливі, розумненькі, великі і маленькі
                      Радо всіх я вас вітаю
                      Щоро  вам добра бажаю
  (Діти)         Доброго ранку. Доброго дня!
                       Бажаєм  присутнім здоров я й добра.
(Вих.)            Годі діточки гратися
                       На заняття слід збиратися
                       Тож біля мене всі ставаймо
                       І заняття починаймо.
(Вих)  Діти, у нас сьогодні незвичайне заняття. Ми з вами будемо переглядати мультсеріал.  А який ви зараз дізнаєтесь.(Діти сідають біля комп’ютера, вихователь включає мультик  «Лунтик»).
(Вих)  Здогадались? Тож сідайте зручно і дивимось уважно.
(Чути чийсь голос, який благає про допомогу) (ДОПОМОЖІТЬ, РЯТУЙТЕ!!!!!)
(Вихователь дивиться за двері і знаходить Лунтика)
(Вих)  Діти погляньте це Лунтик з мультику до нас прийшов. Та чому ти так кричиш? Що з тобою трапилось?
(Лунтик) Допоможіть, мені страшно!!!!
(Вих) Та що з тобою?
(Лунтик)  Я поспішав до вас в садочок, мені сказали що тут діти все знають, і я зможу з вами навчатись, та по дорозі я зустрів  чудовисько з трьома очима. Я його дуже злякався. Мені страшно. Воно таке здорове і страшне.
(Вих)  Зачекай, не поспішай. Мені здається я знаю про кого ти говориш, діти відгадайте що так налякало Лунтика. Послухайте загадку.
                    Світить він червоним оком - стоїмо.
                    Світить він зеленим оком – ідемо.             
                                                                             (Світлофор)
(Вих)   Не бійся Лунтику , це звичайний світлофор, його не потрібно боятись, він допомагає підтримувати порядок на дорозі.
Діти, а чи ви знаєте для чого потрібен світлофор?
А давайте розкажемо для Лунтика віршик про світлофор, який ми вивчили в садочку.
(Діти всі разом )   
Світлофор три ока має,
Він усім допомагає.
Жовтий – стій не ворушись
Враз замри і роздивись.
Бо червоний запалає –
Він іти забороняє.
А Зелений засвітився
Це для тебе шлях відкрився.
(Заходить світлофор)
Доброго дня діти. Чи не бачили ви незвичайного звіра. Він так пронісся по вулиці, вибіг на дорогу, ледь не потрапив під машину, я йому свистів, а він побіг ще швидше. Його мабуть хтось налякав.
(Діти)  Бачили. Він в нас.
(Лунтик) Вибачте мені. Мене звати Лунтик. Я потрапив до вас з місяця. В нас немає правил дорожнього руху, немає  світлофорів. Тому коли я вас побачив то дуже злякався. Та мені діти все розповіли про світлофор, і я тепер все знаю про правила дорожнього руху.
(Світлофор)  А це ми зараз перевіримо, і за одно перевіримо що знають діти про правила та поведінку на дорозі.
(Вих)  Добре, перевіряй, наші діти розумні, вони добре навчались і тепер все знають про провила дорожнього руху, правда діти? (Так)
(Світлофор) Тоді  перше запитання.
Як потрібно переходити дорогу?
(Лунтик) Я знаю, знаю!!! На чотирьох лапах?
(Вих) Діти правильно?          ( Ні)  А як?
(Діти)  По пішохідному переході, зебрі.
(Лунтик)  Зебрі? Це та зебра Що живе в Африці?
(Діти)  Ні.  Це розмітка на дорозі, білі смуги.
(Вих)  Діти давайте розкажемо віршик про зебру, і Лунтик все зрозуміє.
Хочеш трасу перейти,
Зебру ти на ній знайди.
Білі смуги  на  асфальті,
Пішоходам   дуже раді.
Завжди вкажуть вірну путь,
Та на той бік переведуть.
(Вих)  Діти давайте відшукаємо дорожній знак, який  дозволить  нам перейти дорогу. Як він називається.
(Діти переходять дорогу по зебрі.)
(Лунтик) Ой, а це що за такий цікавий знак? Діти ви знаєте?
(Діти)   Місце зупинки автобусів.
(Лунтик)   В нас немає автобусів.
(Світлофор)Діти а ви знаєте, як себе потрібно поводить в автобусі?
(Діти)  Вступати старшим місце, голосно не розмовляти, не смітить.
(Світлофор)  Молодці діти, бачу ви багато знаєте. Ось Наступне  моє запитання. Хто знає, як слід себе поводити,коли вийшов з автобуса і потрібно перейти на іншу сторону?
(Лунтик) Я знаю!!!!! Потрібно швидко перебігти на іншу сторону, а ще краще перелізти між колесами.
(Вих)  Діти Лунтик правильно відповів? Давайте допоможемо Лунтику поки він остаточно не заплутався.
(Діти) Автобус потрібно обходити позаду, а ще краще почекати поки автобус від’їде  і тільки потім переходити.
(Лунтик) Оце так, а я і не знав. Тепер я запам’ятаю це на все життя.
(Чути голосний звук автомобілів ,які їздять по дорозі) (Лунтик лякається)
(Лунтик)  Знов боюся!!!!! Що це?
(Вих)  Діти а ви знаєте що це за звук? Так це дорога, по якій їздять автомобілі. А боятись не потрібно, хто знає правила дорожнього руху, тому нічого боятись. Діти зараз тобі розкажуть де потрібно ходити пішоходам.
Вздовж асфальту простяглася
Ця доріжка не широка.
Нею не машини мчаться,
Люди йдуть не спішним кроком.
Не виходь за її межі,
На проїжджу на частину.
Ця частина небезпечна,
Там проносяться машини.
Діти давайте відшукаємо знак, який нам дозволяє ходити по тротуару.
(Діти підходять до знака, і називають його)
(Вих)  Лунтику ти ще не втомився навчатись?
(Лунтик) Трішки втомився. Не думав що ця дорожня азбука така тяжка.
(Вих) Діти а ви? Давайте трішки відпочинемо, та пограємось.
(Світлофор) А чи можна гратись на дорозі?
(Лунтик) Дивлячись в що! В шахи неможна бо їх машина позбиває, а от у м’яча ще й  пак!!!!
(Вих) Діти ви згодні з лунтиком? 
(Діти) НІ!!!  Гратись потрібно подалі від дороги, на ігровому майданчику.
(Вих) Тож давайте відійдемо подалі, і пограємо в гру «Собачки та автомобілі»
(Вих) Погрались, відпочили. А тепер давайте засвоїмо наші знання.
(Світлофор) Я приготував для вас багато цікавих завдань.
1.     Завдання. «Підбери пару»  (Діти підбирають відповідну картинку до запропонованого дорожнього знаку)
2.     «Так чи ні ?» (Діти дають відповідь на запитання Світлофора ,піднімаючи вверх червоний чи зелений колір.)
 
 
 
 
 
 
3.     «Розмісти вірно кольори світлофора» (Діти в відповідному порядку  накладають заздалегідь вирізані кружечки з відповідним кольором, називають кольори).
 
 
 
 
 
4. Р.гра « Ми по вулиці підем» Мета : вчити дітей орієнтуватися на кольоровий  сигнал  світлофора. Дати поняття – пішохідний перехід«зебра».
 
 
 
 
 
(Світлофор) Молодці малята. Я зрозумів що ви добре знаєте правила дорожнього руху. І допомогли Лунтику їх засвоїти. А мені час поспішати на вулицю, регулювати рух, щоб не трапилось біди. До побачення, до нових зустрічей!!!!
(Вих) Лунтику, ти зрозумів, що потрібно знати всі правила дорожнього руху, щоб не потрапити в біду.
(Лунтик)  Зрозумів. Коли я повернусь додому, то тепер буду навчати своїх товаришів.
(Вих) Не  поспішай. Залишайся в нас в садочку. Сьогодні в нас ще буде  багато цікавого. А зараз я пропоную закріпити свої знання. Сідайте зручно, я приготувала вам мультик про правила дорожнього руху.
(Діти переглядають мультик «Повчання тітоньки Сови» про правила дорожнього руху ).